Opublikowano: 27.08.2018 09:01
Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca
|
Opis kursu
|
Kurs dotyczy tworzenia zaawansowanych* multimedialnych treści dydaktycznych.
Realizacja kursu planowana jest przez około 2 miesiące w systemie blended learning - w formie zajęć stacjonarnych oraz w formie e-learningowej. *Uczestnicy tego kursu powinni posiadać podstawową wiedzę na temat:
- obsługi pakietu biurowego MS Office (w szczególności PowerPoint)
- obsługi platformy Moodle (proste dodawanie materiałów, poruszanie się w obrębie kursu)
|
Cel kursu
|
Podniesienie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich PW w zakresie umiejętności informatycznych
|
Prowadzący
|
Pracownicy Ośrodka Kształcenia na Odległość PW
|
Czas trwania
|
60 godzin lekcyjnych (1godzina lekcyjna = 45 min)
|
Miejsce
|
Zostanie podane wkrótce
|
Zakres kursu
|
- Nagrywanie i edycja prezentacji multimedialnych, wystąpień, komentarzy wideo.
- Dodawanie elementów do projektu, elementy interaktywne.
- Tworzenie interaktywnych instrukcji działania / obsługi narzędzi.
- Tworzenie responsywnych projektów.
- Tworzenie rozbudowanych quizów i ankiet.
- Publikowanie materiałów multimedialnych, dodawanie chronometrażu.
- Konwersja projektu do niezależnego modułu.
- Przegląd popularnych darmowych rozwiązań.
|
Uzyskane kompetencje
|
Po ukończonym kursie uczestnicy będą potrafili:
- przygotować i edytować materiały multimedialne zawierające nagrania wideo i audio, elementy interaktywne jak słownik, proste gry, rozsypanka słowna itp.
- dowiedzą się, jak zbudować kompletny projekt z aktywnym spisem treści, rozbudowanymi testami i ankietami samosprawdzającymi oraz możliwością dodania załączników (pliki) a następnie opublikować go online na platformie edukacyjnej, stronie www lub też zapisać w formie aplikacji.
|
Wymagania względem uczestników projektu
|
Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
- Udziału w przynajmniej 80% zajęć
- Przeprowadzenia min. 1 semestru zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu) z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu.
- Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.
Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie: „Zajęcia zostały przygotowane i będą przeprowadzone z wykorzystaniem multimedialnych treści dydaktycznych”
|
Dokument wydawany po zakończeniu kursu
|
Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.
|
Formatka do pobrania w wersji PDF
|