Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca
Szkolenie pn. „Action Learning” | |
Opis kursu | Action Learning to warsztat polegająca na facylitowanym poszukiwaniu rozwiązań problemów. Taka metoda jest stosowana z powodzeniem w firmach na całym świecie. Action Learning skupia się na problemie, tj. na ważnej i pilnej kwestii wymagającej rozwiązania w zakresie zarządzania, budowy zespołu, przywództwa czy też innych ważnych dla uczestników kwestii zawodowych. Stosowane w trakcie warsztatu Action Learning techniki zwiększają zrozumienie problemu, umożliwiają zmianę perspektywy, a także wnoszą przejrzystość do omawianych kwestii. Poza tym metodologia Action Learning sprawia, że grupa, która pracuje wspólnie nad rozwiązaniem danego problemu osiąga wyższy poziom współpracy i zaangażowania oraz ma poczucie odpowiedzialności za wykonanie zadania. |
Cel kursu | Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej Politechniki Warszawskiej w zakresie:
|
Prowadzący | Krzysztof Stefaniak |
Czas trwania | 8 godzin lekcyjnych (jeden lub dwa dni) (1 godzinie lekcyjnej odpowiada 45 minut zajęć) |
Terminy kursów | Kurs zaplanowano dla 4 grup uczestników: Grupa nr 1 (realizacja stacjonarna): 25.04.2022 r. (poniedziałek) w godz. 9:00-16:15 Grupa nr 2 (realizacja online): 28.04 i 5.05.2022 r. (czwartki) w godz. 9:00-12:30 Grupa nr 3 (realizacja stacjonarna): 29.04.2022 r. (piątek) w godz. 9:00-16:15 Grupa nr 4 (realizacja stacjonarna): 11.07.2022 r. (poniedziałek) w godz. 9:00-16:15 -> rekrutacja na przełomie maja i czerwca |
Miejsce (kursy stacjonarne) | Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej |
Kursy online (w okresie trwania epidemii) | Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji Zoom |
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online |
|
Zakres kursu | Minimalny zakres szkolenia obejmuje: 1) teoria oraz praktyczne zasady efektywnej pracy metodą Action Learning; 2) role uczestników i ich funkcje w procesie Action Learning; 3) sposoby tworzenia i zadawania konstruktywnych i tzw. mocnych pytań; 4) komunikacja nastawiona na poszukiwanie rozwiązań, odkrywanie i uruchamianie indywidualnego i zespołowego potencjału; 5) budowanie synergii zespołu na bazie metody Action Learning; 6) prowadzenie sesji Action Learningu przez uczestników. |
Program szkolenia |
Program |
Wymagania względem uczestników projektu | Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie: „Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem metody action learning.” |
Dokument wydawany po zakończeniu kursu | Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. |