Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca
Techniki przygotowania profesjonalnej prezentacji w programie PowerPoint na poziomie zaawansowanym |
|
Opis kursu | Kurs ma na celu podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej Politechniki Warszawskiej poprzez rozwój specjalistycznych umiejętności prezentacyjnych w zakresie techniki przygotowania profesjonalnej prezentacji w programie PowerPoint na poziomie zaawansowanym. |
Cel kursu | Podniesienie kompetencji Nauczycieli Akademickich w zakresie efektywnego przekazywania wiedzy |
Prowadzący | Sławomir Sitarz (firma Softronic) |
Czas trwania | 18 godzin lekcyjnych (1 godzina lekcyjna = 45 minut) |
Terminy kursów | Kurs zaplanowano dla 5 grup uczestników: Grupa nr 1: 25.03, 8.04, 15.04.2019 r. Grupa nr 2: 6.05, 15.05, 20.05.2019 r. Grupa nr 3: 24-26.06.2019 r. Grupa nr 4: 2-4.09.2020 r. w godz. 9:00 - 14:45 Grupa nr 5: 10, 17, 24 listopad 2020 r. w godz. 9:00 - 14:45 |
Miejsce (kursy stacjonarne) | Laboratorium komputerowe Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej |
Kursy online (w okresie trwania epidemii) | Szkolenie realizowane online będzie wyglądało w taki sposób, że uczestnicy będą widzieli na swoim ekranie wykładowcę oraz aplikację MS Teams, na której trener będzie pokazywał wszystkie kroki kursu. To okno uczestnicy będą mogli powiększyć, tak że widoczność może być lepsza niż na ekranie z rzutnika podczas szkolenia stacjonarnego. Tak jak na zwykłym szkoleniu w dowolnym momencie mogą Państwo zapytać trenera lub poprosić o pomoc. W przypadku szkoleń informatycznych istnieje również możliwość pokazania swojego ekranu w celu bezpośredniej pomocy na komputerze uczestnika. |
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online |
Uczestnictwo w kursie z wykorzystaniem dwóch monitorów będzie stanowiła duże ułatwienie. |
Program kursu | Program pierwszej edycji kursów (szkolenia do czerwca 2019 r.) Program drugiej edycji kursów (szkolenia od września 2020 r.) |
Zakres kursu | Minimalny zakres szkolenia: 1) przegląd narzędzi do tworzenia prezentacji multimedialnych i porównanie specyfiki prezentacji przygotowanych z ich wykorzystaniem, 2) „żelazne” zasady dobrej prezentacji multimedialnej (w tym m.in. przykłady dobrych i złych prezentacji akademickich i naukowych), 3) perswazyjność w prezentacjach edukacyjnych (w tym m.in. metoda opowiadania historii tzw. storytelling i inne metody pozwalające na to, aby odbiorca zapamiętał jak najwięcej), 4) estetyka i skuteczna komunikacja z wykorzystaniem PowerPointa (w tym m.in. likwidacja szumu informacyjnego), 5) projektowanie prezentacji w MS PowerPoint (w tym m.in. struktura skutecznej prezentacji w PowerPoint), 6) tworzenie i modyfikacja slajdów, 7) zastosowanie wzorców, 8) wstawianie i formatowanie obiektów graficznych, 9) tworzenie i wykorzystanie wykresów, tabel i diagramów do prezentacji danych, 10) tworzenie animacji niestandardowej, 11) sterowanie prezentacją i planowanie czasowe prezentacji, 12) zastosowanie dodatków w celu aktywizacji słuchaczy, 13) wykorzystanie makr i podstaw języka VBA w tworzeniu prezentacji, 14) studium przypadku - opracowywanie dobrej prezentacji poprzez modyfikację prezentacji własnej nauczyciela, 15) zasady przygotowania i przeprowadzenia profesjonalnej prezentacji/wystąpienia (w tym m.in. elementy mowy ciała i komunikacji niewerbalnej). |
Uzyskane kompetencje | Po ukończonym kursie uczestnicy uzyskają wiedzę z zakresu:
|
Wymagania względem uczestników projektu | Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.
Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie: „Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem technik przygotowania prezentacji” |
Dokument wydawany po zakończeniu kursu | Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. |