|
Opis kursu
|
Kurs dotyczy tworzenia multimedialnych treści dydaktycznych, weryfikacji wiedzy i ankiet online, prowadzenia przedmiotu na platformie e-learningowej Moodle. Realizacja kursu planowana jest przez około 2 miesiące w systemie blended learning - w formie zajęć stacjonarnych oraz w formie e‑learningowej.
|
Cel kursu
|
Podniesienie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich PW w zakresie umiejętności informatycznych
|
Prowadzący
|
Pracownicy Ośrodka Kształcenia na Odległość PW
|
Czas trwania
|
60 godzin lekcyjnych
(32 godziny lekcyjne w trybie stacjonarnym i 28 godzin lekcyjnych w trybie e-learningu) (1 godzina lekcyjna = 45 min)
|
Miejsce
|
Gmach Główny PW
|
Zakres kursu
|
I. Tworzenie multimedialnych treści dydaktycznych, weryfikacja wiedzy i ankiety online:
- Tworzenie projektów multimedialnych z wykorzystaniem: dokumentów PDF, prezentacji, zasobów audiowizualnych;
- Nagrywanie i edycja prezentacji multimedialnych, wystąpień, komentarzy wideo;
- Tworzenie interaktywnych instrukcji działania, obsługi narzędzi;
- Tworzenie responsywnych / skalowalnych projektów;
- Zapis projektu do modułu SCORM lub strony HTML;
- Tworzenie quizów i ankiet online za pomocą różnych narzędzi.
II. Prowadzenie przedmiotu na platformie e-learningowej Moodle:
- Omówienie zasad funkcjonowania platformy Moodle;
- Omówienie narzędzi platformy Moodle;
- Podstawowa struktura i ustawienia e-kursu;
- Edycja zasobów, treści i składowych e-kursu;
- Zarządzanie dostępem do poszczególnych składowych e‑kursu;
- Komunikacja z użytkownikami;
- Techniki aktywizacji uczestników e-kursu;
- Śledzenie aktywności i postępów uczestników e-kursu;
- Zarządzanie użytkownikami w e-kursie.
- Weryfikacji wiedzy w e-kursie.
- Centrum oceniania.
- Metodyka nauczania z wykorzystaniem platform edukacyjnych.
|
Uzyskane kompetencje
|
Po ukończonym kursie uczestnicy będą potrafili:
- przygotować w pakiecie biurowym MS Office materiały dydaktyczne dostosowane do łatwej publikacji w Internecie oraz ich dalszej konwersji na formaty PDF i HTML bez utraty dodatkowych elementów jak łącza, wzory matematyczne, automatyczne spisy treści itp. oraz strat jakości,
- przygotować prezentacje multimedialne ze ścieżką audio, animacjami, wideo i innymi elementami interaktywnymi jak np. słownik czy szybki quiz,
- nagrać wykład, konsultacje czy też samouczki dla studentów np. instrukcje obsługi programu lub przebiegu symulacji.
- edytować swoje nagrania, dodawać do nich dźwięk, animacje, napisy oraz inne elementy multimedialne,
- stworzyć i opublikować prosty quiz lub ankietę i zebrać jej wyniki za pomocą darmowego narzędzia Google Forms,
- przygotować i edytować materiały multimedialne zawierające nagrania wideo i audio, elementy interaktywne jak słownik, proste gry, rozsypanka słowna itp.,
- zbudować kompletny projekt z aktywnym spisem treści, rozbudowanymi testami i ankietami samosprawdzającymi oraz możliwością dodania załączników (pliki) a następnie opublikować go online na platformie edukacyjnej, stronie www lub też zapisać w formie aplikacji,
- obsługiwać platformę edukacyjnej Moodle,
- umieszczać materiały dydaktyczne oraz weryfikować wiedzę uczestników,
- zbudować kompletny test na platformie Moodle, zmienić jego preferencje, czas dostępu, dodać uczestników, warunki zaliczenia oraz sposób raportowania wyników.
|
Wymagania względem uczestników projektu
|
Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
- Udziału w przynajmniej 80% zajęć
-
Przeprowadzenia 1 semestru zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu) z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu tj. do 31.01.2022 r. Spełnienie tego warunku należy udokumentować
np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.
Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie:
„Zajęcia zostały przygotowane i będą przeprowadzone z wykorzystaniem multimedialnych treści dydaktycznych oraz platformy e-learningowej Moodle.”
|
Dokument wydawany po zakończeniu kursu
|
Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.
|