KURS Z ZAKRESU INNOWACYJNYCH FORM KSZTAŁCENIA
Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca
Opis kursu |
Kurs dotyczy wdrożenia nowoczesnych form kształcenia w aktualny proces dydaktyczny. W skład szkolenia wchodzą następujące etapy:
Kurs zaplanowano dla 5 grup uczestników: I. edycja kursu: 9-10, 16-17, 23-24.03.2019 r. (tryb weekendowy) II. edycja kursu: 8-12.07.2019 r. (tryb intensywny) III. edycja kursu: 23-27.09.2019 r. (tryb intensywny) IV. edycja kursu: 3-7.02.2020 r. (tryb intensywny) V. edycja kursu: 7-8.03, 17, 20.07, 7-8.11.2020 r. (tryb weekendowy) |
Cel kursu | Wdrożenie innowacyjnych form kształcenia w dydaktykę |
Prowadzący | Członkowie Rektorskiego Zespołu ds. Innowacyjnych Form Kształcenia INFOX |
Czas trwania |
42 godziny lekcyjne kursu + 5 godzin indywidualnego tutoringu (1godzina lekcyjna = 45 min) |
Miejsce | Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej |
Zakres kursu | ETAP I – 42 godziny lekcyjne Cykl warsztatów złożonych z modułów przekazujących praktyczną wiedzę na temat innowacyjnych metodyk kształcenia. Kurs prezentuje Problem Based Learning, czyli podejście do uczenia przez praktykę i przedstawia przykłady wprowadzenia tego rodzaju nauczania na Politechnice Warszawskiej. W szczególności omawiana jest metoda Design Thinking jako sposób pracy grupowej mający doprowadzić do tworzenia kreatywnych rozwiązań dla dedykowanej grupy odbiorczej. Kurs prezentuje także zastosowanie Gamifikacji i Blended Learning w edukacji, czyli wprowadzenie elementów rywalizacji i zdalnej pracy do procesu nauczania. W celu rozwinięcia, wśród uczestników kursu, umiejętności prowadzenia projektowych grup studenckich przedstawione zostaną zagadnienia tutoringu i relacji w zespole projektowym. Podczas praktycznych całodziennych warsztatów uczestnicy będą mieli okazję wykorzystać metodę Design Thinking do analizy rzeczywistego zagadnienia i szybkiego zaprojektowania rozwiązania. Przećwiczą też używanie narzędzi informatycznych przydatnych w pracy grupowej oraz przeprowadzą analizę aspektów biznesowych związanych z wprowadzaniem nowych metod nauczania do dydaktyki. ETAP II – 5 godzin zajęć z trenerem 1. Opracowanie indywidualnego sposobu wdrożenia technik poznanych w I etapie kursu - praca z trenerem 2. Przeprowadzenie zajęć ze studentami z wykorzystaniem nabytych umiejętności. 3. Konsultacja z trenerem dotycząca przeprowadzonych zajęć. Szczegółowy program kursu jest dostępny TU. |
Uzyskane kompetencje |
|
Wymagania względem uczestników projektu | Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
Przykładowe propozycje tekstu do umieszczenia np. w sylabusie: „Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem innowacyjnych i kreatywnych form kształcenia.” |
Dokument wydawany po zakończeniu kursu | Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. |
Formatka do pobrania w wersji PDF |