NERW 2 PW | Zadanie 26
Integracja Bazy Wiedzy Politechniki Warszawskiej z uczelnianymi procesami kształcenia
Baza Wiedzy Politechniki Warszawskiej stanowi ważny element systemu wspierania aktywności naukowych pracowników i doktorantów Politechniki Warszawskiej. Celem zadania Integracja Bazy Wiedzy Politechniki Warszawskiej z uczelnianymi procesami kształcenia realizowanego w ramach projektu NERW 2 PW jest poszerzenie funkcjonalności Bazy Wiedzy PW poprzez:
1. Integrację z systemem Ośrodka Kształcenia Na Odległość – OKNO: w szczególności zostaną opracowane rozwiązania łączące zasoby informacyjne bazy wiedzy z systemem OKNO w celu udoskonalenia procesów dydaktycznych m.in. poprzez łatwiejsze udostępnianie materiałów dydaktycznych. Powiązanie obu systemów pozwoli zoptymalizować koszty rozwoju infrastruktury tych systemów w przyszłości, a jednocześnie zapewni lepsze i tańsze funkcjonowanie tej infrastruktury w procesach dydaktycznych.
2. Stworzenie modułów adresowanych do dyplomantów oraz doktorantów, pozwalających na wyszukiwanie informacji naukowej potrzebnej w procesie dyplomowania. Nowe moduły ułatwią dostęp do podręczników, oraz materiałów dydaktycznych przechowywanych w bazie wiedzy w formie tekstowej oraz multimedialnej. Wprowadzone będą też możliwości zgłaszania programów seminariów organizowanych w poszczególnych jednostkach naukowych. Stworzy to centralne miejsce gdzie będzie można sprawdzić terminy zbliżających się seminariów i spotkań naukowych. Zrealizowana funkcjonalność pozwoli dyplomantom i doktorantom definiować alerty dotyczące określonych nowości w bazie wiedzy, w tym zbliżających się określonych tematycznie obron doktoratów, seminariów, konferencji, publikacji, podręczników i monografii. Jeszcze jednym ważnym elementem rozwoju bazy wiedzy będzie funkcjonalność pozwalająca wybrać opiekuna lub promotora planowanej rozprawy.
3. Dodanie nowych możliwości obsługi kół naukowych oraz aktywności studenckich takich jak: ogłaszanie konferencji i seminariów naukowych, publikowanie wyników badań naukowych oraz materiałów multimedialnych związanych z działalnością koła naukowego. Pozwoli to członkom kół naukowych na efektywne organizowanie pracy koła naukowego i skuteczniejsze zaangażowanie w działalność naukową koła.
Okres realizacji zadania: 1.03.2019 – 30.12.2022
Kierownik zadania: Prof. dr hab. inż. Henryk Rybiński (H.Rybiński@ii.pw.edu.pl)