Prowadzenie zajęć dydaktycznych online (na przykładzie aplikacji MS Teams)

Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca

Prowadzenie zajęć dydaktycznych online (na przykładzie MS Teams)
Opis kursu Kurs jest formą uzupełnienia wcześniej zdobytej wiedzy technicznej w zakresie obsługi aplikacji MS Teams o aspekty metodyczne prowadzenia zdalnych zajęć dydaktycznych.
Cel kursu Podniesienie kompetencji Nauczycieli Akademickich w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych online, tj. zajęć prowadzonych w czasie rzeczywistym na odległość z wykorzystaniem internetu i narzędzi informatycznych. Celem kursu nie jest nauka obsługi technicznej aplikacji MS Teams.
Prowadzący Monika Ziobrowska i Dariusz Zaremba (firma Mind Monika Ziobrowska)
Czas trwania

12 godzin lekcyjnych w formie 3 spotkań po 4 godziny lekcyjne

(1 godzina lekcyjna = 45 minut)

Terminy kursów

Kurs zaplanowano dla 3 grup uczestników:

Grupa nr 1: 18.11.2020 r., 25.11.2020 r. i 2.12.2020 r. w godz. 9:00-12:30 (środy)

Grupa nr 2: 27.11.2020 r., 4.12.2020 r. i 11.12.2020 r. w godz. 9:00-12:30 (piątki)

Grupa nr 3: 27.11.2020 r., 4.12.2020 r. i 11.12.2020 r. w godz. 15:00-18:30 (piątki)

Kursy online Szkolenie realizowane jest w trybie online i będzie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams.
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online

- stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerkę i mikrofon,

- dostęp do aplikacji MS Teams,

- komputer spełniający wymagania opisane na stronie https://docs.microsoft.com/pl-pl/microsoftteams/hardware-requirements-for-the-teams-app,

- co najmniej podstawowa znajomość obsługi aplikacji MS Teams.

 

[Informacje szkoleniowe na temat pracy zdalnej z wykorzystaniem aplikacji MS Teams: https://www.ci.pw.edu.pl/Uslugi/Wsparcie-pracy-zdalnej/MS-TEAMS]

Zakres kursu

Minimalny zakres szkolenia:

1)            przygotowanie do prowadzenia zdalnych zajęć dydaktycznych online,

2)            planowanie i prowadzenie zdalnych zajęć dydaktycznych online,

3)            praca grupowa podczas zdalnych zajęć dydaktycznych online,

4)           formy aktywizowania słuchaczy w trakcie zajęć online w celu osiągnięcia zamierzonych celów dydaktycznych adekwatnych dla danej tematyki.

Uzyskane kompetencje

 

Po ukończonym kursie uczestnicy uzyskają wiedzę z zakresu:

  • projektowania procesu dydaktycznego,
  • praktycznego wykorzystania platformy MS Teams do prowadzenia zajęć online,
  • metodyki prowadzenia zajęć online,
  • zarządzania procesem grupowym,
  • aktywizowania słuchaczy w trakcie zajęć online,
  • sposobów radzenia sobie z tremą oraz wymagającymi sytuacjami podczas zajęć online.
Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

  1. Udziału w przynajmniej 80% zajęć
  2. Przeprowadzenia zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu) z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu.
  • Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.

 

Potwierdzenie spełnienia wymogu prowadzenia zajęć ze studentami:

Dokument potwierdzający prowadzenie zajęć dydaktycznych online.

Dokument wydawany po zakończeniu kursu Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.