Prowadzenie zajęć dydaktycznych online (na przykładzie aplikacji MS Teams)
Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca
Prowadzenie zajęć dydaktycznych online (na przykładzie MS Teams) | |
Opis kursu | Kurs jest formą uzupełnienia wcześniej zdobytej wiedzy technicznej w zakresie obsługi aplikacji MS Teams o aspekty metodyczne prowadzenia zdalnych zajęć dydaktycznych. |
Cel kursu | Podniesienie kompetencji Nauczycieli Akademickich w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych online, tj. zajęć prowadzonych w czasie rzeczywistym na odległość z wykorzystaniem internetu i narzędzi informatycznych. Celem kursu nie jest nauka obsługi technicznej aplikacji MS Teams. |
Prowadzący | Monika Ziobrowska i Dariusz Zaremba (firma Mind Monika Ziobrowska) |
Czas trwania | 12 godzin lekcyjnych w formie 3 spotkań po 4 godziny lekcyjne (1 godzina lekcyjna = 45 minut) |
Terminy kursów | Kurs zaplanowano dla 3 grup uczestników: Grupa nr 1: 18.11.2020 r., 25.11.2020 r. i 2.12.2020 r. w godz. 9:00-12:30 (środy) Grupa nr 2: 27.11.2020 r., 4.12.2020 r. i 11.12.2020 r. w godz. 9:00-12:30 (piątki) Grupa nr 3: 27.11.2020 r., 4.12.2020 r. i 11.12.2020 r. w godz. 15:00-18:30 (piątki) |
Kursy online | Szkolenie realizowane jest w trybie online i będzie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. |
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online | - stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerkę i mikrofon, - dostęp do aplikacji MS Teams, - komputer spełniający wymagania opisane na stronie https://docs.microsoft.com/pl-pl/microsoftteams/hardware-requirements-for-the-teams-app, - co najmniej podstawowa znajomość obsługi aplikacji MS Teams.
[Informacje szkoleniowe na temat pracy zdalnej z wykorzystaniem aplikacji MS Teams: https://www.ci.pw.edu.pl/Uslugi/Wsparcie-pracy-zdalnej/MS-TEAMS] |
Zakres kursu | Minimalny zakres szkolenia: 1) przygotowanie do prowadzenia zdalnych zajęć dydaktycznych online, 2) planowanie i prowadzenie zdalnych zajęć dydaktycznych online, 3) praca grupowa podczas zdalnych zajęć dydaktycznych online, 4) formy aktywizowania słuchaczy w trakcie zajęć online w celu osiągnięcia zamierzonych celów dydaktycznych adekwatnych dla danej tematyki. |
Uzyskane kompetencje
|
Po ukończonym kursie uczestnicy uzyskają wiedzę z zakresu:
|
Wymagania względem uczestników projektu | Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
Potwierdzenie spełnienia wymogu prowadzenia zajęć ze studentami: Dokument potwierdzający prowadzenie zajęć dydaktycznych online. |
Dokument wydawany po zakończeniu kursu | Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. |