Szkolenie: Design Thinking w dydaktyce #1

Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca

Szkolenie pn. Design Thinking w dydaktyce 
Opis kursu Kurs wprowadza uczestników w metodykę projektowania Design Thinking oraz przygotowuje do wdrożenia tej metodyki podczas zajęć dydaktycznych. 
Cel kursu Wprowadzenie do metody Design Thinking
Prowadzący  Artur Wilkowski - Zespół Rektorski ds. Innowacyjnych Form Kształcenia (INFOX PW)
Czas trwania

16 godzin lekcyjnych (2 dni)

(+ opcjonalnie 5 godzin indywidualnego tutoringu – liczba godzin tutoringu jest niezależna od liczby zrealizowanych bloków szkoleń w zakresie innowacyjnych form kształcenia)

(1 godzina lekcyjna = 45 min)

Terminy kursów

Kurs zaplanowano dla 2 grup uczestników:

Grupa nr 1:  1-2.07.2021

Grupa nr 2:  8-9.07.2021

Miejsce (kursy stacjonarne) Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej
Kursy online (w okresie trwania epidemii) Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams.
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online

- stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerkę i mikrofon (dla efektywnego uczestnictwa w szkoleniu kamera i mikrofon muszą być włączone podczas szkolenia),

- miejsce, gdzie uczestnik będzie mógł wykonać ćwiczenia np. stojąc lub siedząc.

Zakres kursu

Minimalny zakres kursu obejmuje zajęcia warsztatowe o tematyce:

1)      Zapoznanie z założeniami metodyki Design Thinking.

2)      Zapoznanie z etapami projektowania przy użyciu metodyki Design Thinking.

3)      Przeprowadzenie procesu Design Thinking na zadanym problemie.

4)      Wdrażanie metodyki Design Thinking w dydaktyce.

Zakres tutoringu

5 godzin zajęć z wybranym trenerem obejmuje:

1)          Opracowanie indywidualnego sposobu wdrożenia technik poznanych w I etapie kursu - praca z trenerem.

2)         Przeprowadzenie zajęć ze studentami z wykorzystaniem nabytych umiejętności.

3)         Konsultacja z trenerem dotycząca przeprowadzonych zajęć.

Uzyskane kompetencje

 

- Użycie metodyki DT w pracach projektowych

- Umiejętność implementacji elementów metodyki DT w zajęciach dydaktycznych.

Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

  1. Udziału w przynajmniej 80% zajęć
  2. Przeprowadzenia zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu)
    z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu.
  • Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.

Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie:

„Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem innowacyjnych i kreatywnych form kształcenia.”

Dokument wydawany po zakończeniu kursu Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.