Szkolenie: Design Thinking w dydaktyce #1
Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca
Szkolenie pn. Design Thinking w dydaktyce | |
Opis kursu | Kurs wprowadza uczestników w metodykę projektowania Design Thinking oraz przygotowuje do wdrożenia tej metodyki podczas zajęć dydaktycznych. |
Cel kursu | Wprowadzenie do metody Design Thinking |
Prowadzący | Artur Wilkowski - Zespół Rektorski ds. Innowacyjnych Form Kształcenia (INFOX PW) |
Czas trwania | 16 godzin lekcyjnych (2 dni) (+ opcjonalnie 5 godzin indywidualnego tutoringu – liczba godzin tutoringu jest niezależna od liczby zrealizowanych bloków szkoleń w zakresie innowacyjnych form kształcenia) (1 godzina lekcyjna = 45 min) |
Terminy kursów | Kurs zaplanowano dla 2 grup uczestników: Grupa nr 1: 1-2.07.2021 Grupa nr 2: 8-9.07.2021 |
Miejsce (kursy stacjonarne) | Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej |
Kursy online (w okresie trwania epidemii) | Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. |
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online | - stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerkę i mikrofon (dla efektywnego uczestnictwa w szkoleniu kamera i mikrofon muszą być włączone podczas szkolenia), - miejsce, gdzie uczestnik będzie mógł wykonać ćwiczenia np. stojąc lub siedząc. |
Zakres kursu | Minimalny zakres kursu obejmuje zajęcia warsztatowe o tematyce: 1) Zapoznanie z założeniami metodyki Design Thinking. 2) Zapoznanie z etapami projektowania przy użyciu metodyki Design Thinking. 3) Przeprowadzenie procesu Design Thinking na zadanym problemie. 4) Wdrażanie metodyki Design Thinking w dydaktyce. |
Zakres tutoringu | 5 godzin zajęć z wybranym trenerem obejmuje: 1) Opracowanie indywidualnego sposobu wdrożenia technik poznanych w I etapie kursu - praca z trenerem. 2) Przeprowadzenie zajęć ze studentami z wykorzystaniem nabytych umiejętności. 3) Konsultacja z trenerem dotycząca przeprowadzonych zajęć. |
Uzyskane kompetencje
|
- Użycie metodyki DT w pracach projektowych - Umiejętność implementacji elementów metodyki DT w zajęciach dydaktycznych. |
Wymagania względem uczestników projektu | Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie: „Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem innowacyjnych i kreatywnych form kształcenia.” |
Dokument wydawany po zakończeniu kursu | Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. |