Szkolenie: Design Thinking w dydaktyce #2
Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca
Szkolenie pn. Design Thinking w dydaktyce | |
Opis kursu | Kurs stanowi wprowadzenie w tematykę intencyjnego, szybkiego projektowania i prototypowania koncepcji rzeczy, usług, procesów, funkcjonującego pod nazwą design thinking oraz przygotowuje do wdrożenia tej tematyki podczas zajęć dydaktycznych. |
Cel kursu | Wprowadzenie do tematyki design thinking |
Prowadzący | dr hab. inż. Mariusz Kostrzewski, prof. uczelni – Wydział Transportu PW |
Czas trwania | 16 godzin lekcyjnych (2 lub 3 dni) (+ opcjonalnie 5 godzin indywidualnego tutoringu – liczba godzin tutoringu jest niezależna od liczby zrealizowanych bloków szkoleń w zakresie innowacyjnych form kształcenia) (1 godzinie lekcyjnej odpowiada 45 minut zajęć) |
Terminy kursów | Kurs zaplanowano dla 2 grup uczestników: Grupa nr 1 (realizacja stacjonarna): 29 listopada, 13 grudnia 2021 r. w godz. 8:15-15:30 Grupa nr 2 (realizacja online): 23 listopada w godz. 8:15-13:15, 30 listopada w godz. 8:15-13:15, 14 grudnia 2021 r. w godz. 8:15-11:30 |
Miejsce (kursy stacjonarne) | Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej |
Kursy online (w okresie trwania epidemii) | Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams bądź zoom.us (link podany zostanie z odpowiednim wyprzedzeniem) |
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online | Stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerę i mikrofon (dla efektywnego uczestnictwa w szkoleniu kamera i mikrofon muszą być włączone podczas szkolenia, w szczególności w okresie pracy zespołowej). |
Zakres kursu | Minimalny zakres kursu obejmuje zajęcia warsztatowe o tematyce: 1) Zapoznanie z założeniami zespołu metod, technik i narzędzi pn. design thinking. 2) Zapoznanie z etapami projektowania rzeczy, usług, procesów przy użyciu zespołu metod, technik i narzędzi pn. design thinking. 3) Przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem design thinking na zadanym zagadnieniu badawczym. 4) Wdrażanie procesu projektowania z wykorzystaniem design thinking w dydaktyce (fakultatywnie, jako wstęp do II etapu kursu). |
Zakres tutoringu | 5 godzin zajęć z wybranym trenerem obejmuje: 1) Opracowanie indywidualnego sposobu wdrożenia technik poznanych w I etapie kursu - praca z tutorem. 2) Uczestnictwo tutora w zajęciach ze studentami, prowadzonych przez uczestnika kursu z wykorzystaniem nabytych umiejętności. 3) Konsultacja z tutorem dotycząca przeprowadzonych zajęć. |
Uzyskane kompetencje
|
|
Wymagania względem uczestników projektu | Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie: „Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem innowacyjnych i kreatywnych form kształcenia.” |
Dokument wydawany po zakończeniu kursu | Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. |