Szkolenie: Design Thinking w dydaktyce #2

Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca

Szkolenie pn. Design Thinking w dydaktyce 
Opis kursu Kurs stanowi wprowadzenie w tematykę intencyjnego, szybkiego projektowania i prototypowania koncepcji rzeczy, usług, procesów, funkcjonującego pod nazwą design thinking oraz przygotowuje do wdrożenia tej tematyki podczas zajęć dydaktycznych.
Cel kursu Wprowadzenie do tematyki design thinking
Prowadzący  dr hab. inż. Mariusz Kostrzewski, prof. uczelni – Wydział Transportu PW
Czas trwania

16 godzin lekcyjnych (2 lub 3 dni)

(+ opcjonalnie 5 godzin indywidualnego tutoringu – liczba godzin tutoringu jest niezależna od liczby zrealizowanych bloków szkoleń w zakresie innowacyjnych form kształcenia)

(1 godzinie lekcyjnej odpowiada 45 minut zajęć)

Terminy kursów

Kurs zaplanowano dla 2 grup uczestników:

Grupa nr 1 (realizacja stacjonarna):  29 listopada, 13 grudnia 2021 r. w godz. 8:15-15:30

Grupa nr 2 (realizacja online):  23 listopada w godz. 8:15-13:15, 30 listopada w godz. 8:15-13:15, 14 grudnia 2021 r. w godz. 8:15-11:30

Miejsce (kursy stacjonarne) Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej
Kursy online (w okresie trwania epidemii) Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams bądź zoom.us (link podany zostanie z odpowiednim wyprzedzeniem)
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online Stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerę i mikrofon (dla efektywnego uczestnictwa w szkoleniu kamera i mikrofon muszą być włączone podczas szkolenia, w szczególności w okresie pracy zespołowej).
Zakres kursu

Minimalny zakres kursu obejmuje zajęcia warsztatowe o tematyce:

1)      Zapoznanie z założeniami zespołu metod, technik i narzędzi pn. design thinking.

2)      Zapoznanie z etapami projektowania rzeczy, usług, procesów przy użyciu zespołu metod, technik i narzędzi pn. design thinking.

3)      Przeprowadzenie procesu projektowania z wykorzystaniem design thinking na zadanym zagadnieniu badawczym.

4)      Wdrażanie procesu projektowania z wykorzystaniem design thinking w dydaktyce (fakultatywnie, jako wstęp do II etapu kursu).

Zakres tutoringu

5 godzin zajęć z wybranym trenerem obejmuje:

1)          Opracowanie indywidualnego sposobu wdrożenia technik poznanych w I etapie kursu - praca z tutorem.

2)        Uczestnictwo tutora w zajęciach ze studentami, prowadzonych przez uczestnika kursu z wykorzystaniem nabytych umiejętności. 

3)         Konsultacja z tutorem dotycząca przeprowadzonych zajęć.

Uzyskane kompetencje

 

  • Poznanie i zastosowanie design thinking w pracach projektowych.
  • Umiejętność implementacji elementów zespołu metod, technik i narzędzi design thinking w zajęciach dydaktycznych.
Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

  1. Udziału w przynajmniej 80% zajęć
  2. Przeprowadzenia zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu)
    z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu.
  • Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.

Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie:

„Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem innowacyjnych i kreatywnych form kształcenia.”

Dokument wydawany po zakończeniu kursu Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.