Zadanie 25_Proces coachingowy 2023

Celem udziału w procesie coachingowym jest podniesienie efektywności współpracy i komunikacji wewnątrz zespołu, a także podniesienie efektywności działań zarządczych lidera/kierownika i tym samym podniesienie jakości zarządzania zespołami w Politechnice Warszawskiej.

Proces coachingowy będzie realizowany przez Panią Iwonę Golonko z firmy Maroney, certyfikowanego coacha ICC i mentorkę EMCC. 

Zapraszamy do zapoznania się z 5-minutowym nagraniem, w którym Pani Iwona pokrótce opowiada czym jest coaching i jak wygląda proces: https://pliki.maroney.pl/s/jkA9iwbkEsLrN58

1. Informacje o procesie coachingowym

Podczas spotkań z coachem zostanie przeprowadzona m.in. diagnoza potrzeb rozwojowych zespołu oraz diagnoza potrzeb rozwojowych lidera/kierownika zespołu, w oparciu o wybrane metody diagnozy i narzędzia coachingowe. Wspólnie ustalone zostaną cele procesu i strategia działania, która będzie realizowana przez kolejne sesje z członkami zespołu (proces coachingowy zespołowy) oraz liderem/kierownikiem zespołu (proces coachingowy indywidualny).

Potencjalny obszar pracy podczas procesu indywidualnego:

  • określenie potrzeb lidera w kontekście zarządzania zespołem (definiowanie celów);
  • ­ diagnoza aktualnej sytuacji;
  • ­ praca nad obszarami problematycznymi oraz potrzebami zarządczymi lidera;
  • ­ komunikacja na linii lider – zespół.

Potencjalny obszar pracy podczas procesu zespołowego:

  • diagnoza funkcjonowania zespołu;
  • ­definiowanie celów;
  • ­praca nad obszarami problematycznymi w zespole;
  • ­praca nad wdrożeniem zmian w krytycznych obszarach;
  • ­komunikacja w zespole i na linii lider- zespół.

Sesja końcowa posłuży podsumowaniu efektów oraz zamknięciu procesu. Po zakończeniu procesu uczestnicy otrzymają imienne dokumenty zaświadczające o ukończeniu procesu coachingowego.

Szczegółowe cele procesu zostaną omówione i dostosowane do potrzeb zespołu i lidera/kierownika zespołu podczas spotkania inicjującego z coachem.

2. Uczestnicy procesu coachingowego 

Uczestnikami procesu coachingowego mogą zostać pracownicy Politechniki Warszawskiej, których umowa o pracę z PW zawarta jest na okres obejmujący co najmniej okres trwania wsparcia (procesu coachingowego). 

Lider/kierownik zespołu w ramach wykonywanych obowiązków w jednostce powinien zarządzać zespołem liczącym od 4 do maksymalnie 14 osób.

3. Organizacja procesu coachingowego 

Proces powinien zostać zrealizowany w terminie do 6 miesięcy od dnia pierwszej sesji coachingowej.

Zaplanowano 45 godzin procesu coachingowego (odpowiednio 15 godzin dla lidera/kierownika zespołu i 30 godzin procesu dla zespołu). Szczegółowy harmonogram sesji zostanie ustalony indywidualnie z coachem.

Proces coachingowy będzie realizowany w formie stacjonarnej w Politechnice Warszawskiej w miejscu wskazanym przez lidera/kierownika zespołu, a w wyjątkowych okolicznościach, po ustaleniach z kierownikiem zadania 25, w budynku Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii przy ul. Rektorskiej 4. W uzasadnionych sytuacjach, w następstwie zaistnienia faktu wstrzymania i/lub ograniczenia możliwości spotkań stacjonarnych na Politechnice Warszawskiej, rozpoczęty proces coachingowy będzie kontynuowany w trybie on-line (sesji coachingowych prowadzonych z uczestnikami zdalnie).

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Działem Wsparcia Edukacji CZIiTT PW

tel.: 22 234 1423/1471

email: dwe.cziitt@pw.edu.pl