Kurs z zakresu tworzenia multimedialnych treści dydaktycznych

Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca

 

 
Opis kursu  Kurs dotyczy tworzenia multimedialnych treści dydaktycznych.
 
Realizacja kursu planowana jest przez około 2 miesiące w systemie blended learning - w formie zajęć stacjonarnych oraz w formie e-learningowej.
Cel kursu Podniesienie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich PW w zakresie umiejętności informatycznych
Prowadzący Pracownicy Ośrodka Kształcenia na Odległość PW
Czas trwania 60 godzin lekcyjnych
(1godzina lekcyjna = 45 min)
Miejsce Miejsce zostanie podane wkrótce
Zakres kursu

I część kursu
Zajęcia stacjonarne – 32 godziny lekcyjne:
 1. Tworzenie multimedialnych treści dydaktycznych z wykorzystaniem:

  • dokumentów tekstowych,
  • dokumentów multimedialnych i prezentacji,
  • zasobów audiowizualnych,
  • publikacji interaktywnych i symulatorów.

2.  Publikowanie treści multimedialnych w  Internecie.

II część kursu
Zajęcia w formie e-learningu – 28 godzin lekcyjnych:
 1. Cechy, funkcje i struktura multimedialnych treści dydaktycznych.
2. Dobre praktyki tworzenia multimedialnych treści dydaktycznych, dostosowanie do standardów.
3. Prawa autorskie a materiały multimedialne.
4. Rodzaje multimedialnych treści dydaktycznych.

Uzyskane kompetencje

Po ukończeniu kursu uczestnicy będą potrafili:

  • przygotować w pakiecie biurowym MS Office materiały dydaktyczne dostosowane do łatwej publikacji w Internecie oraz ich dalszej konwersji na formaty PDF i HTML bez utraty dodatkowych elementów jak łącza, wzory matematyczne, automatyczne spisy treści itp. oraz strat jakości.
  • przygotować prezentacje multimedialne ze ścieżką audio, animacjami, wideo i innymi elementami interaktywnymi jak np. słownik czy szybki quiz.
  • nagrać wykład, konsultacje czy też samouczki dla studentów np. instrukcje obsługi programu lub przebiegu symulacji.
  • edytować swoje nagrania, dodawać do nich dźwięk, animacje, napisy oraz inne elementy multimedialne.
  • stworzyć i opublikować prosty quiz lub ankietę i zebrać jej wyniki za pomocą darmowego narzędzia Google Forms.
Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

  1. Udziału w przynajmniej 80% zajęć
  2. Przeprowadzenia min. 1 semestru zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu) z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu.
  • Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.

Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie:
„Zajęcia zostały przygotowane i będą przeprowadzone z wykorzystaniem multimedialnych treści dydaktycznych”

Dokument wydawany po zakończeniu kursu Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.
 Formatka do pobrania w wersji PDF