Kurs z zakresu tworzenia zaawansowanych multimedialnych treści dydaktycznych

Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca

 

 
 Opis kursu 

Kurs dotyczy tworzenia zaawansowanych* multimedialnych treści dydaktycznych.
Realizacja kursu planowana jest przez około 2 miesiące w systemie blended learning - w formie zajęć stacjonarnych oraz w formie e-learningowej.
 

*Uczestnicy tego kursu powinni posiadać podstawową wiedzę na temat:

  • obsługi pakietu biurowego MS Office (w szczególności PowerPoint)
  • obsługi platformy Moodle (proste dodawanie materiałów, poruszanie się w obrębie kursu)
Cel kursu Podniesienie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich PW w zakresie umiejętności informatycznych
Prowadzący Pracownicy Ośrodka Kształcenia na Odległość PW
Czas trwania 60 godzin lekcyjnych
(1godzina lekcyjna = 45 min)
Miejsce Zostanie podane wkrótce
Zakres kursu
  1. Nagrywanie i edycja prezentacji multimedialnych, wystąpień, komentarzy wideo.
  2. Dodawanie elementów do projektu, elementy interaktywne.
  3. Tworzenie interaktywnych instrukcji działania / obsługi narzędzi.
  4. Tworzenie responsywnych projektów.
  5. Tworzenie rozbudowanych quizów i ankiet. 
  6. Publikowanie materiałów multimedialnych, dodawanie chronometrażu. 
  7. Konwersja projektu do niezależnego modułu.
  8. Przegląd popularnych darmowych rozwiązań.
Uzyskane kompetencje

Po ukończonym kursie uczestnicy będą potrafili:

  • przygotować i edytować materiały multimedialne zawierające nagrania wideo i audio, elementy interaktywne jak słownik, proste gry, rozsypanka słowna itp.
  • dowiedzą się, jak zbudować kompletny projekt z aktywnym spisem treści, rozbudowanymi testami i ankietami samosprawdzającymi oraz możliwością dodania załączników (pliki) a następnie opublikować go online na platformie edukacyjnej, stronie www lub też zapisać w formie aplikacji.
Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

  1. Udziału w przynajmniej 80% zajęć
  2. Przeprowadzenia min. 1 semestru zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu) z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu.
  • Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.

Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie:
 „Zajęcia zostały przygotowane i będą przeprowadzone z wykorzystaniem multimedialnych treści dydaktycznych”

Dokument wydawany po zakończeniu kursu Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.
 Formatka do pobrania w wersji PDF