Szkolenie: Podejście biznesowe do dydaktyki

Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca

 Szkolenie pn. Podejście biznesowe do dydaktyki 
Opis kursu

Skrócony opis:
Kurs dotyczy zastosowania podejścia biznesowego do prowadzenia zajęć dydaktycznych jako projekt związany z wdrażaniem innowacyjnych form kształcenia.

Rozszerzony opis:
Kurs proponuje spojrzenie na wprowadzanie innowacyjnych metod kształcenia jako na projekt biznesowy, który ma osiągnąć odpowiednie, dobrze zdefiniowane cele. Korzystając z analizy potrzeb interesariuszy, pomaga stworzyć uzasadnienie biznesowe przypominające co chcemy osiągnąć poprzez projekt, aby wprowadzanie innowacji nie stało się celem samym w sobie. Kurs omawia podejście biznesu do definiowania i rozwiązywania problemów, aby pomóc w ustaleniu co tak naprawdę chcemy zmienić wprowadzając innowacje i jak zdefiniować zmiany, aby ułatwić ich akceptację podmiotom decyzyjnym. Dodatkowo kurs uczy w jaki sposób wykorzystać prototypowanie, aby dostarczyć, na zakończenie projektu, produkt, który będzie spełniał początkowe założenia.

Cel kursu Wdrożenie  innowacyjnych form kształcenia w dydaktykę
Prowadzący Marcin Luckner - Zespół Rektorski ds. innowacyjnych form kształcenia (INFOX PW)
Czas trwania

8 godzin lekcyjnych

(+ opcjonalnie 5 godzin indywidualnego tutoringu – liczba godzin tutoringu jest niezależna od liczby zrealizowanej liczby szkoleń w zakresie innowacyjnych form kształcenia)

(1 godzina lekcyjna = 45 min)

Terminy kursów

Kurs zaplanowano dla 3 grup uczestników:

Grupa nr 1: 5.05.2021 r. (środa) w godz. 9:00-16:00

Grupa nr 2: 17.06.2021 r. (czwartek) w godz. 9:00-16:00

Grupa nr 3: 25.06.2021 r. (piątek) w godz. 9:00-16:00

Miejsce (kursy stacjonarne) Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej
Kursy online (w okresie trwania epidemii) Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams i Mural
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online

- stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerkę i mikrofon (dla efektywnego uczestnictwa w szkoleniu kamera i mikrofon muszą być włączone podczas szkolenia),

- miejsce, gdzie uczestnik będzie mógł wykonać ćwiczenia np. stojąc lub siedząc.                                   

Zakres kursu

Minimalny zakres kursu obejmuje zajęcia warsztatowe o tematyce:

1)       Aspekty biznesowe związane z prowadzeniem projektu

2)      Interesariusze projektu- identyfikacja i angażowanie

3)      Wstępne badanie rynku

4)      Definiowanie i rozwiazywanie problemu biznesowego

5)      Prototypowanie rozwiązania i dostarczanie produktu projektu

Zakres tutoringu

5 godzin zajęć z wybranym trenerem obejmuje:

1)          Opracowanie indywidualnego sposobu wdrożenia technik poznanych w I etapie kursu - praca z trenerem

2)         Przeprowadzenie zajęć ze studentami z wykorzystaniem nabytych umiejętności.

3)         Konsultacja z trenerem dotycząca przeprowadzonych zajęć.

Uzyskane kompetencje 

- Uczestnik ma wiedzę z zakresu prowadzenia projektu biznesowego

- Uczestnik ma wiedzę z zakresu adaptowania podejścia biznesowego do wprowadzania zmiany w procesie dydaktycznym

Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

  1. Udziału w przynajmniej 80% zajęć
  2. Przeprowadzenia zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu)
    z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu.
  •  Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.

Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie:

„Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem innowacyjnych i kreatywnych form kształcenia.”

Dokument wydawany po zakończeniu kursu Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.