Szkolenie: Problem Based Learning i teamworking

Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca

Szkolenie pn. Problem Based Learning i teamworking 
Opis kursu Kurs dotyczy wdrożenia nowoczesnych form kształcenia w aktualny proces dydaktyczny.
Cel kursu Wdrożenie  innowacyjnych form kształcenia w dydaktykę
Prowadzący 

Piotr Pałka - Zespół Rektorski ds. innowacyjnych form kształcenia (INFOX PW)

lub

Grzegorz Dobrzyński

Czas trwania

8 godzin lekcyjnych

(+ opcjonalnie 5 godzin indywidualnego tutoringu – liczba godzin tutoringu jest niezależna od liczby zrealizowanych bloków szkoleń w zakresie innowacyjnych form kształcenia)

(1 godzina lekcyjna = 45 min)

Terminy kursów

Kurs zaplanowano dla 3 grup uczestników:

Grupa nr 1: 7.04.2021 r. w godz. 9:00-16:00 (środa)

Grupa nr 2: 26.05.2021 r. w godz. 9:00-16:00 (środa)

Grupa nr 3: 16.06.2021 r. w godz. 9:00-16:30 (środa)

Grupa nr 4: 16 i 17.02.2022 r. w godz. 9:00-12:30 (środa i czwartek) lub 17 i 18.02.2022 r. w godz. 9:00-12:30 (czwartek i piątek)

Miejsce (kursy stacjonarne) Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej
Kursy online (w okresie trwania epidemii) Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams i Miro
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online

- stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerkę i mikrofon (dla efektywnego uczestnictwa w szkoleniu kamera i mikrofon muszą być włączone podczas szkolenia),

- miejsce, gdzie uczestnik będzie mógł wykonać ćwiczenia np. stojąc lub siedząc.

Zakres kursu

Minimalny zakres kursu obejmuje zajęcia warsztatowe o tematyce:

1)       Praca zespołowa – jak organizować grupy projektowe (3h)

2)      Problem Based Learning – wprowadzenie, realizacje na różnych uniwersytetach i w PW (3h)

3)      Jak rozmawiać ze studentami prowadząc zajęcia PBL  (2h)

Zakres tutoringu

5 godzin zajęć z wybranym trenerem obejmuje:

1)          Opracowanie indywidualnego sposobu wdrożenia technik poznanych w I etapie kursu - praca z trenerem

2)         Przeprowadzenie zajęć ze studentami z wykorzystaniem nabytych umiejętności.

3)         Konsultacja z trenerem dotycząca przeprowadzonych zajęć.

Uzyskane kompetencje

 

- Uczestnik ma wiedzę z zakresu prowadzenia grup projektowych metodą PBL

- Uczestnik ma wiedzę z zakresu różnych rozwiązań dotyczących implementacji zajęć metodą PBL

Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

  1. Udziału w przynajmniej 80% zajęć
  2. Przeprowadzenia zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu)
    z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu.
  • Spełnienie tego warunku należy udokumentować np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.

Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie:

„Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem innowacyjnych i kreatywnych form kształcenia.”

Dokument wydawany po zakończeniu kursu Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.