Szkolenie: Problem Based Learning i teamworking
Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca
Szkolenie pn. Problem Based Learning i teamworking | |
Opis kursu | Kurs dotyczy wdrożenia nowoczesnych form kształcenia w aktualny proces dydaktyczny. |
Cel kursu | Wdrożenie innowacyjnych form kształcenia w dydaktykę |
Prowadzący | Piotr Pałka - Zespół Rektorski ds. innowacyjnych form kształcenia (INFOX PW) lub Grzegorz Dobrzyński |
Czas trwania | 8 godzin lekcyjnych (+ opcjonalnie 5 godzin indywidualnego tutoringu – liczba godzin tutoringu jest niezależna od liczby zrealizowanych bloków szkoleń w zakresie innowacyjnych form kształcenia) (1 godzina lekcyjna = 45 min) |
Terminy kursów | Kurs zaplanowano dla 3 grup uczestników: Grupa nr 1: 7.04.2021 r. w godz. 9:00-16:00 (środa) Grupa nr 2: 26.05.2021 r. w godz. 9:00-16:00 (środa) Grupa nr 3: 16.06.2021 r. w godz. 9:00-16:30 (środa) Grupa nr 4: 16 i 17.02.2022 r. w godz. 9:00-12:30 (środa i czwartek) lub 17 i 18.02.2022 r. w godz. 9:00-12:30 (czwartek i piątek) |
Miejsce (kursy stacjonarne) | Centrum Zarządzania innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej |
Kursy online (w okresie trwania epidemii) | Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams i Miro |
Wykaz minimalnych wymagań technicznych przy realizacji szkolenia w trybie online | - stałe łącze internetowe oraz komputer wyposażony w kamerkę i mikrofon (dla efektywnego uczestnictwa w szkoleniu kamera i mikrofon muszą być włączone podczas szkolenia), - miejsce, gdzie uczestnik będzie mógł wykonać ćwiczenia np. stojąc lub siedząc. |
Zakres kursu | Minimalny zakres kursu obejmuje zajęcia warsztatowe o tematyce: 1) Praca zespołowa – jak organizować grupy projektowe (3h) 2) Problem Based Learning – wprowadzenie, realizacje na różnych uniwersytetach i w PW (3h) 3) Jak rozmawiać ze studentami prowadząc zajęcia PBL (2h) |
Zakres tutoringu | 5 godzin zajęć z wybranym trenerem obejmuje: 1) Opracowanie indywidualnego sposobu wdrożenia technik poznanych w I etapie kursu - praca z trenerem 2) Przeprowadzenie zajęć ze studentami z wykorzystaniem nabytych umiejętności. 3) Konsultacja z trenerem dotycząca przeprowadzonych zajęć. |
Uzyskane kompetencje
|
- Uczestnik ma wiedzę z zakresu prowadzenia grup projektowych metodą PBL - Uczestnik ma wiedzę z zakresu różnych rozwiązań dotyczących implementacji zajęć metodą PBL |
Wymagania względem uczestników projektu | Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia np. w sylabusie: „Zajęcia zostały przygotowane i będą prowadzone z wykorzystaniem innowacyjnych i kreatywnych form kształcenia.” |
Dokument wydawany po zakończeniu kursu | Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu. |