Wprowadzenie do programowania i analizy danych w języku Python

Projekt pn. NERW 2 PW. Nauka – Edukacja – Rozwój – Współpraca

Zadanie 16 – Warsztaty szkoleniowe dla studentów w zakresie wykorzystania specjalistycznego oprogramowania w projektowaniu i obliczeniach

 
Opis szkolenia

Szkolenie pt.: „Wprowadzenie do programowania i analizy danych w języku Python” przeznaczone jest dla osób, które dopiero rozpoczynają naukę programowania w tym języku.

Szkolenie jest na poziomie podstawowym. 

Realizacja szkolenia planowana jest w formie zajęć stacjonarnych w trzech edycjach:

I grupa: 13-14-15-16.02.2023  

II grupa: 11-12.03.2023 i 1-2.04.2023 (szkolenie weekendowe)

III grupa: 3-4-5-6.07.2023 (rekrutacja)

Szkolenia realizowane będą w godz. 9:00-16:00

Kto może wziąć udział Studenci Politechniki Warszawskiej czterech ostatnich semestrów studiów I lub II stopnia.
Cel szkolenia Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji cyfrowych studentów Politechniki Warszawskiej w zakresie programowania i analizy danych w języku Python na poziomie podstawowym.
Prowadzący dr inż. Mariusz Mol
Czas trwania

4 dni

30 godzin lekcyjnych + 75 minut przerw w ciągu dnia szkoleniowego.
(1 godzina lekcyjna = 45 minut)

Miejsce

Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej

sala 4.24 na 4 piętrze

Zakres szkolenia

Minimalny zakres szkolenia obejmuje:

1) typy skalarne, typy sekwencyjne i iterowalne (listy, krotki, zakresy, obiekty iterowalne);
2) słowniki, zbiory;
3) podstawowe instrukcje języka, instrukcje podstawienia, wejścia-wyjścia, sterujące (pętle);
4) błędy, wyjątki;
5) funkcje w języku Python;
6) moduły, pakiety;
7) programowanie obiektowe;
8) biblioteka numpy – podstawowe zagadnienia;
9) biblioteka pandas – podstawowe zagadnienia w zakresie analizy danych;
10) Matplotlib – podstawowe zagadnienia w zakresie wizualizacji danych.

Szczegółowy program szkolenia.

Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

1. Zapoznania się z Regulaminem rekrutacji

2. Udziału w przynajmniej 80% zajęć

3. Przystąpienia do testu sprawdzającego pod koniec szkolenia.

4. Przystąpienie do badania kompetencji przed rozpoczęciem szkolenia i po zakończeniu szkolenia oraz przekazania danych osobowych wraz z podpisanym oświadczeniem uczestnika projektu.

Dokument wydawany po zakończeniu szkolenia Wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenie ukończenia kursu.