Wykorzystanie narzędzi ICT do prowadzenia przedmiotu na platformie Moodle (kurs hybrydowy)

Zadanie 44 – Kompetentny wykładowca

 

 

Opis kursu

 

 

 

 

Kurs dotyczy tworzenia multimedialnych treści dydaktycznych, weryfikacji wiedzy i ankiet online, prowadzenia przedmiotu na platformie e-learningowej Moodle.

Realizacja kursu planowana jest przez około 2 miesiące w systemie blended learning - w formie zajęć stacjonarnych oraz w formie e‑learningowej.

Cel kursu Podniesienie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich PW w zakresie umiejętności informatycznych
Prowadzący Pracownicy Ośrodka Kształcenia na Odległość PW
Czas trwania

60 godzin lekcyjnych

(32 godziny lekcyjne w trybie stacjonarnym i 28 godzin lekcyjnych w trybie e-learningu)
(1 godzina lekcyjna = 45 min)

Miejsce Gmach Główny PW
Zakres kursu

I. Tworzenie multimedialnych treści dydaktycznych, weryfikacja wiedzy i ankiety online:

  1. Tworzenie projektów multimedialnych z wykorzystaniem: dokumentów PDF, prezentacji, zasobów audiowizualnych;
  2. Nagrywanie i edycja prezentacji multimedialnych, wystąpień, komentarzy wideo;
  3. Tworzenie interaktywnych instrukcji działania, obsługi narzędzi;
  4. Tworzenie responsywnych / skalowalnych projektów;
  5. Zapis projektu do modułu SCORM lub strony HTML;
  6. Tworzenie quizów i ankiet online za pomocą różnych narzędzi.

II. Prowadzenie przedmiotu na platformie e-learningowej Moodle:

  1. Omówienie zasad funkcjonowania platformy Moodle;
  2. Omówienie narzędzi platformy Moodle;
  3. Podstawowa struktura i ustawienia e-kursu;
  4. Edycja zasobów, treści i składowych e-kursu;
  5. Zarządzanie dostępem do poszczególnych składowych e‑kursu;
  6. Komunikacja z użytkownikami;
  7. Techniki aktywizacji uczestników e-kursu;
  8. Śledzenie aktywności i postępów uczestników e-kursu;
  9. Zarządzanie użytkownikami w e-kursie.
  10. Weryfikacji wiedzy w e-kursie.
  11. Centrum oceniania.
  12. Metodyka nauczania z wykorzystaniem platform edukacyjnych.
Uzyskane  kompetencje

Po ukończonym kursie uczestnicy będą potrafili:

  • przygotować w pakiecie biurowym MS Office materiały dydaktyczne dostosowane do łatwej publikacji w Internecie oraz ich dalszej konwersji na formaty PDF i HTML bez utraty dodatkowych elementów jak łącza, wzory matematyczne, automatyczne spisy treści itp. oraz strat jakości,
  • przygotować prezentacje multimedialne ze ścieżką audio, animacjami, wideo i innymi elementami interaktywnymi jak np. słownik czy szybki quiz,
  • nagrać wykład, konsultacje czy też samouczki dla studentów np. instrukcje obsługi programu lub przebiegu symulacji.
  • edytować swoje nagrania, dodawać do nich dźwięk, animacje, napisy oraz inne elementy multimedialne,
  • stworzyć i opublikować prosty quiz lub ankietę i zebrać jej wyniki za pomocą darmowego narzędzia Google Forms,
  • przygotować i edytować materiały multimedialne zawierające nagrania wideo i audio, elementy interaktywne jak słownik, proste gry, rozsypanka słowna itp.,
  • zbudować kompletny projekt z aktywnym spisem treści, rozbudowanymi testami i ankietami samosprawdzającymi oraz możliwością dodania załączników (pliki) a następnie opublikować go online na platformie edukacyjnej, stronie www lub też zapisać w formie aplikacji,
  • obsługiwać platformę edukacyjnej Moodle,
  • umieszczać materiały dydaktyczne oraz weryfikować wiedzę uczestników,
  • zbudować kompletny test na platformie Moodle, zmienić jego preferencje, czas dostępu, dodać uczestników, warunki zaliczenia oraz sposób raportowania wyników.

 

Wymagania względem uczestników projektu

Uczestnicy projektu zobowiązani są do:

  1. Udziału w przynajmniej 80% zajęć
  2. Przeprowadzenia 1 semestru zajęć ze studentami (po ukończeniu kursu) z wykorzystaniem zdobytych umiejętności. Zajęcia należy przeprowadzić jeszcze podczas trwania projektu tj. do 31.01.2022 r. Spełnienie tego warunku należy udokumentować
    np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej, etc.

Przykładowa propozycja tekstu do umieszczenia
 np. w sylabusie:

„Zajęcia zostały przygotowane i będą przeprowadzone
 z wykorzystaniem multimedialnych treści dydaktycznych oraz platformy e-learningowej Moodle.”

Dokument wydawany po zakończeniu kursu Uczestnicy, którzy udokumentują spełnienie powyższych wymagań otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu.