Zadanie 25
Opracowanie programu i uruchomienie kierunku studiów II stopnia inżynieria pojazdów elektrycznych i hybrydowych
Odnotowując dużą popularność istniejącego kierunku studiów I stopnia „Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych” (IPEH), a także pojawienie się pierwszych absolwentów kierunku studiów I stopnia, którzy deklarowali chęć kontynuacji kształcenia na II stopniu, podjęte zostały prace nad przygotowaniem i uruchomieniem studiów II stopnia ww. kierunku.
Według założeń studia II stopnia kierunku IPEH miałyby mieć charakter studiów zorientowanych na realizację projektu co oznacza, że zajęcia projektowe wypełniałyby co najmniej 50% ogólnego planu zajęć. W ten sposób II stopień kierunku IPEH wpisywałby się nową koncepcję studiów zorientowanych projektowo, na których studenci nabywaliby rozszerzone umiejętności i kompetencje praktycznego wdrażania wiedzy teoretycznej.
Celem kierunku ma być wykształcenie magistra inżyniera gotowego podjąć pracę w zakresie konstrukcji napędów elektro-mechanicznych w szczególności dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, włączając w to pojazdy specjalne. Cele te wpisują się w rozwijającą się i intensywnie promowaną w kraju, Europie i w świecie koncepcję elektromobilności.
Zatrudnieniem kadry inżynierskiej wykształconej na ww. kierunku studiów zainteresowane będą liczne już istniejące i nowopowstające przedsiębiorstwa krajowe i zagraniczne, działające w obszarze badań, rozwoju, produkcji, eksploatacji i serwisu pojazdów elektrycznych i hybrydowych, ich komponentów i infrastruktury.
Kompetencje projektowe nabyte przez przyszłych absolwentów studiów II stopnia „Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych” ułatwią im uruchamianie innowacyjnych działalności gospodarczych, w tym typu „start-up’ów”.
Cele szczegółowe projektu to:
- opracowanie programu, efektów kształcenia i dokumentacji kierunku niezbędnych do jego uruchomienia;
- opracowanie materiałów dydaktycznych, skryptów, preskryptów, prezentacji itp. niezbędnych do prowadzenia zajęć;
- przygotowanie bazy laboratoryjnej w postaci aparatury i materiałów, pozwalających na prowadzenie zajęć projektowych i realizację projektów przez studentów;
- uruchomienie kierunku studiów II stopnia IPEH,
- przeprowadzenie zajęć/seminariów/prezentacji przez ekspertów zewnętrznych spoza Uczelni mających na celu przekazanie studentom wiedzy, ale też oczekiwań co do rezultatów procesu kształcenia i kompetencji przyszłych absolwentów.