Zadanie 44

Kompetentny wykładowca

Celem zadania jest podniesienie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich Politechniki Warszawskiej, co przyczyni się również do podniesienia jakości nauczania studentów w uczelni. Poprzez udział w licznych kursach nauczyciele akademiccy będą mogli rozwinąć kompetencje w zakresie innowacyjnych umiejętności dydaktycznych, umiejętności informatycznych, umiejętności prezentacyjnych, a także w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym i zarządzania informacją.

Okres trwania zadania: 1.09.2018 – 31.10.2022

Koordynatorem zadania jest Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej. Zadanie zostało przygotowane wspólnie ze Studium Języków Obcych, Ośrodkiem Kształcenia na Odległość oraz Zespołem Rektorskim ds. Innowacyjnych Form Kształcenia INFOX.

 

Informacje o kursach (ZAKOŃCZONO REALIZACJĘ KURSÓW)

Zakres umiejętności  Kursy proponowane w ramach każdego zakresu umiejętności
UM1

Kursy:

1. Emisja głosu i dykcja - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

2. Warsztaty Technika i wyrazistość mowy z elementami wsparcia logopedycznego - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

3. MS Word – formatowanie i redagowanie tekstów w procesie kształcenia - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

4. Efektywne wykorzystanie MS Word w przygotowaniu materiałów wspomagających proces kształcenia - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

5. Przygotowanie grafiki dla celów publikacyjnych i prezentacyjnych (od podstaw) za pomocą oprogramowania GIMP - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

6. Przygotowanie grafiki dla celów publikacyjnych i prezentacyjnych na poziomie zaawansowanym za pomocą oprogramowania GIMP - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

Kursy zakończone:

1. Sztuka autoprezentacji i prowadzenia dyskusji (pierwsza edycja szkoleń - do 30.06.2019 r.) - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

2. Sztuka autoprezentacji i prowadzenia dyskusji (druga edycja szkoleń - od 09.2020 r. do 06.2021 r.) - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

3. Techniki przygotowania profesjonalnej prezentacji w programie PowerPoint na poziomie zaawansowanym - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

4. Prowadzenie zajęć dydaktycznych online - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

um2

Kurs z zakresu innowacyjnych form kształcenia (2 etapy) - kurs intensywny (aktualnie brak realizacji kursu intensywnego)

LUB 

Wybrane bloki tematyczne z cyklu szkoleń w zakresie innowacyjnych form kształcenia (nowe rozwiązanie w organizacji kursów w zakresie innowacyjnych form kształcenia):

  1. Problem Based Learning i teamworking (8 godz. - 1 dzień lub 2 dni)
  2. Podejście biznesowe do dydaktyki (1 dzień)
  3. Design Thinking w dydaktyce (16 godz. - 2 lub 3 dni) - druga edycja kursów od listopada 2021 r.

+ dla chętnych II etap kursu (5 godzin indywidualnego tutoringu)

[Uczestnicy, którzy wzięli udział w intensywnym kursie (5 lub 6 dni) nie mogą skorzystać z wybranych bloków tematycznych kursu realizowanych rozłącznie, które odpowiadają poszczególnym częściom kursu intensywnego].

Kursy zakończone:

Design Thinking w dydaktyce (2 dni) - pierwsza edycja kursów w lipcu 2021 r.

um3

Zakończono realizację kursów we wskazanym zakresie:

1. Tworzenie multimedialnych treści dydaktycznych – kurs podstawowy

2. Tworzenie multimedialnych treści dydaktycznych – kurs zaawansowanych

3. Prowadzenie przedmiotu na platformie e-learningowej Moodle

4. Wykorzystanie narzędzi ICT do prowadzenia przedmiotu na platformie Moodle (Kurs hybrydowy - łączy trzy wyżej wymienione kursy w jeden)

um4

Kursy w realizacji:

1. Action learning - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

Kursy zakończone:

1. Kurs podnoszący kompetencje w zakresie zarządzania informacją

um5

Kurs języka angielskiego w zakresie specjalistycznych kompetencji językowych – 60 godzin lekcyjnych - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

Kurs języka angielskiego w zakresie specjalistycznych kompetencji językowych – 120 godzin lekcyjnych - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy

[Jedna osoba ma możliwość wzięcia udziału tylko w jednym kursie języka angielskiego w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym w ramach projektu. Wzięcie udziału w kursie języka angielskiego dla NA nie wyklucza możliwości wzięcia udziału w kursie języka angielskiego dla kadry zarządzającej uczelnią w ramach zad. 48.]

  
Zmiana trybu realizacji kursu ze stacjonarnego na kurs online

W związku z trwającą epidemią i przedłużającym się obowiązywaniem ograniczeń w funkcjonowaniu uczelni, ww. szkolenia będą realizowane w trybie online, tzw. nauczania na odległość. Szkolenia są realizowane z wykorzystaniem aplikacji internetowych tj. MS Teams, Moodle. Więcej informacji na temat realizacji szkoleń w trybie online i wymagań technicznych znajduje się na stronie: Pytania i odpowiedzi dot. realizacji szkoleń w trybie online.

W przypadku pytań lub wątpliwości pytania prosimy kierować na adres dwe.cziitt@pw.edu.pl.

Uczestnicy kursów

Kursy w zakresie umiejętności prezentacyjnych dedykowane są nauczycielom akademickim wszystkich wydziałów PW. Pozostałe kursy są dedykowane nauczycielom wybranych wydziałów i jednostek, które nie były uwzględnione we wcześniejszym projekcie Kompetentny wykładowca - wysoki poziom nauczania.

Sprawdź, kto może wziąć udział w kursach tutaj

 

Zasady rekrutacji i warunki uczestnictwa   
 
Aktualne rekrutacje          

Informacje na temat prowadzonych rekrutacji będą systematycznie zamieszczane na stronie internetowej https://nerw.pw.edu.pl/Aktualnosci i w zakładce Kalendarz zapisów oraz będą rozsyłane za pośrednictwem wydziałów i na listę mailingową. W celu zapisania się na listę mailingową prosimy o wypełnienie formularza dostępnego na stronie:
https://listy.pw.edu.pl/cgi-bin/mailman/listinfo/wykladowcapw.

Najbliższe rekrutacje planowane są w terminach:

Ostatnie szkolenia zakończono w lipcu 2022 r. 

Skontaktuj się z nami

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z kierownikiem zadania Panią Joanną Rak lub innym pracownikiem działu:

Dział Wsparcia Edukacji CZIiTT PW, pok. 5.09

e-mail: dwe.cziitt@pw.edu.pl

tel.: 22 234 1471.