Zadanie 44
Celem zadania jest podniesienie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich Politechniki Warszawskiej, co przyczyni się również do podniesienia jakości nauczania studentów w uczelni. Poprzez udział w licznych kursach nauczyciele akademiccy będą mogli rozwinąć kompetencje w zakresie innowacyjnych umiejętności dydaktycznych, umiejętności informatycznych, umiejętności prezentacyjnych, a także w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym i zarządzania informacją.
Okres trwania zadania: 1.09.2018 – 31.10.2022
Koordynatorem zadania jest Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej. Zadanie zostało przygotowane wspólnie ze Studium Języków Obcych, Ośrodkiem Kształcenia na Odległość oraz Zespołem Rektorskim ds. Innowacyjnych Form Kształcenia INFOX.
Informacje o kursach (ZAKOŃCZONO REALIZACJĘ KURSÓW)
Zakres umiejętności | Kursy proponowane w ramach każdego zakresu umiejętności |
|
Kursy:1. Emisja głosu i dykcja - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy 2. Warsztaty Technika i wyrazistość mowy z elementami wsparcia logopedycznego - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy 3. MS Word – formatowanie i redagowanie tekstów w procesie kształcenia - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy 4. Efektywne wykorzystanie MS Word w przygotowaniu materiałów wspomagających proces kształcenia - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy 5. Przygotowanie grafiki dla celów publikacyjnych i prezentacyjnych (od podstaw) za pomocą oprogramowania GIMP - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy 6. Przygotowanie grafiki dla celów publikacyjnych i prezentacyjnych na poziomie zaawansowanym za pomocą oprogramowania GIMP - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy Kursy zakończone:1. Sztuka autoprezentacji i prowadzenia dyskusji (pierwsza edycja szkoleń - do 30.06.2019 r.) - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy 2. Sztuka autoprezentacji i prowadzenia dyskusji (druga edycja szkoleń - od 09.2020 r. do 06.2021 r.) - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy 3. Techniki przygotowania profesjonalnej prezentacji w programie PowerPoint na poziomie zaawansowanym - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy 4. Prowadzenie zajęć dydaktycznych online - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy |
|
Kurs z zakresu innowacyjnych form kształcenia (2 etapy) - kurs intensywny (aktualnie brak realizacji kursu intensywnego) LUB Wybrane bloki tematyczne z cyklu szkoleń w zakresie innowacyjnych form kształcenia (nowe rozwiązanie w organizacji kursów w zakresie innowacyjnych form kształcenia):
+ dla chętnych II etap kursu (5 godzin indywidualnego tutoringu) [Uczestnicy, którzy wzięli udział w intensywnym kursie (5 lub 6 dni) nie mogą skorzystać z wybranych bloków tematycznych kursu realizowanych rozłącznie, które odpowiadają poszczególnym częściom kursu intensywnego]. Kursy zakończone:Design Thinking w dydaktyce (2 dni) - pierwsza edycja kursów w lipcu 2021 r. |
|
Zakończono realizację kursów we wskazanym zakresie:1. Tworzenie multimedialnych treści dydaktycznych – kurs podstawowy 2. Tworzenie multimedialnych treści dydaktycznych – kurs zaawansowanych 3. Prowadzenie przedmiotu na platformie e-learningowej Moodle |
|
Kursy w realizacji:1. Action learning - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy Kursy zakończone:1. Kurs podnoszący kompetencje w zakresie zarządzania informacją |
|
Kurs języka angielskiego w zakresie specjalistycznych kompetencji językowych – 60 godzin lekcyjnych - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy Kurs języka angielskiego w zakresie specjalistycznych kompetencji językowych – 120 godzin lekcyjnych - zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy [Jedna osoba ma możliwość wzięcia udziału tylko w jednym kursie języka angielskiego w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym w ramach projektu. Wzięcie udziału w kursie języka angielskiego dla NA nie wyklucza możliwości wzięcia udziału w kursie języka angielskiego dla kadry zarządzającej uczelnią w ramach zad. 48.] |
Zmiana trybu realizacji kursu ze stacjonarnego na kurs online
W związku z trwającą epidemią i przedłużającym się obowiązywaniem ograniczeń w funkcjonowaniu uczelni, ww. szkolenia będą realizowane w trybie online, tzw. nauczania na odległość. Szkolenia są realizowane z wykorzystaniem aplikacji internetowych tj. MS Teams, Moodle. Więcej informacji na temat realizacji szkoleń w trybie online i wymagań technicznych znajduje się na stronie: Pytania i odpowiedzi dot. realizacji szkoleń w trybie online.
W przypadku pytań lub wątpliwości pytania prosimy kierować na adres dwe.cziitt@pw.edu.pl.
Uczestnicy kursów
Kursy w zakresie umiejętności prezentacyjnych dedykowane są nauczycielom akademickim wszystkich wydziałów PW. Pozostałe kursy są dedykowane nauczycielom wybranych wydziałów i jednostek, które nie były uwzględnione we wcześniejszym projekcie Kompetentny wykładowca - wysoki poziom nauczania.
Sprawdź, kto może wziąć udział w kursach tutaj
Zasady rekrutacji i warunki uczestnictwa
- Regulamin rekrutacji
- Oświadczenie i zakres danych osobowych uczestnika - oświadczenie musi wpłynąć do Działu Wsparcia Edukacji w wersji papierowej (w okresie epidemii wyjątkowo zbieramy elektroniczne oświadczenia - skany i zdjęcia)
- Udział w co najmniej 80% zajęć
- Przeprowadzenie min. 1 semestru zajęć ze studentami - sposób rozliczenia się z wymogu prowadzenia zajęć ze studentami opisano w odrębnym artykule TUTAJ
Aktualne rekrutacje
Informacje na temat prowadzonych rekrutacji będą systematycznie zamieszczane na stronie internetowej https://nerw.pw.edu.pl/Aktualnosci i w zakładce Kalendarz zapisów oraz będą rozsyłane za pośrednictwem wydziałów i na listę mailingową. W celu zapisania się na listę mailingową prosimy o wypełnienie formularza dostępnego na stronie:
https://listy.pw.edu.pl/cgi-bin/mailman/listinfo/wykladowcapw.
Najbliższe rekrutacje planowane są w terminach:
Ostatnie szkolenia zakończono w lipcu 2022 r.
Skontaktuj się z nami
W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z kierownikiem zadania Panią Joanną Rak lub innym pracownikiem działu:
Dział Wsparcia Edukacji CZIiTT PW, pok. 5.09
e-mail: dwe.cziitt@pw.edu.pl
tel.: 22 234 1471.